8 Superfoods om af te vallen

Wist je dat er diverse superfoods zijn die het afvallen net even makkelijker maken? We geven je er hier 8 waarmee je eindeloos kunt variëren. Je kunt deze superfoods gebruiken in smoothies, salades en warme maaltijden. Belangrijk is om deze zoveel mogelijk af te wisselen, zodat je alle voedingsstoffen in voldoende mate binnen krijgt.

1. Chiazaad: is een belangrijke bron van voedingsvezels, vitaminen, mineralen, antioxidanten, eiwitten en plantaardige omega- 3 vetzuren. Het is voedzaam en zorgt voor extra energie. Je krijgt sneller een verzadigd gevoel, waardoor je minder naar ongezonde tussendoortjes zult grijpen.

2. Goji bessen: zijn caloriearm, maar zijn rijk aan vitaminen B1, B2, B6, B12 en vitaminen E en hebben per honderd gram meer vitamine C in huis dan welke citrusvrucht dan ook. Ze versterken je natuurlijke weerstand, zorgen voor een gezonde nachtrust en een goed humeur, en vertragen je verouderingsproces. Gedroogde goji bessen zijn lekker als gezond tussendoortje en in salades, yoghurt en gezonde smoothies.

3. Witte thee: hiervoor worden uitsluitend jonge theeblaadjes gebruikt waardoor het de vele gezondheidsvoordelen van groene thee zelfs overtreft. Groene thee zuivert je lichaam van alle giftige afvalstoffen.

4. Spirulina is gemaakt uit zoetwater algen en is rijk aan vitaminen en mineralen. Het barst van de eiwitten en bevat acht essentiële aminozuren. Beiden zorgen ervoor dat je een verzadigd gevoel krijgt en vertragen de opname van suikers en koolhydraten. Spirulina is zowel verkrijgbaar in tabletten als in poeder, zodat je het gemakkelijk kunt toevoegen aan ontbijtgranen, yoghurt en groene smoothies.

5. Lijnzaad: bevat gezonde omega-3 vetzuren die je risico op hart- en vaatziekten verkleinen. Lijnzaad zorgt voor een goede spijsvertering, houdt je cholesterol in evenwicht, voorkomt een hoge bloeddruk, zuivert je lichaam en zorgt voor extra vetbranding.

6. Hennepzaad draagt bij aan een goede werking van je darmen en versterkt je natuurlijke afweersysteem. Gebruik bij voorkeur ongepeld hennepzaad met de hoogste concentratie voedingsvezels, voor het beste resultaat.

7. Quinoa zaad bevat een hoge dosis natuurlijke voedingsvezels, vitamine A, B1, B2, B3, B6. B11 (foliumzuur) en gezonde mineralen zoals ijzer, kalium, calcium, magnesium, mangaan en plantaardige eiwitten. Het is natriumarm, en rijk aan proteïne, waardoor deze zaadjes je vlug een vol gevoel geven.

8. Citroensap zuivert je lichaam van alle giftige afvalstoffen, zorgt voor extra vetverbranding en verbetert je stofwisseling. Het zorgt voor meer energie en vermindering van je hongergevoel.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *